Όταν μια έκτακτη ανάγκη στις εγκαταστάσεις του πελάτη σας επηρεάζει
Είτε πρόκειται για απλήρωτα τιμολόγια εισπρακτέων λογαριασμών είτε για επικείμενη πτώχευση - η είσπραξη εκκρεμών απαιτήσεων από πελάτες δεν είναι ποτέ εύκολη υπόθεση.
Είτε πρόκειται για απλήρωτα τιμολόγια εισπρακτέων λογαριασμών είτε για επικείμενη πτώχευση - η είσπραξη εκκρεμών απαιτήσεων από πελάτες δεν είναι ποτέ εύκολη υπόθεση.
Οι εταιρείες που δεν έχουν ασφαλίσει την πίστωση είναι πιο πιθανό να βρεθούν σε κατάσταση είσπραξης χρεών. Εάν ένας οφειλέτης έχει ένα ή περισσότερα ανεξόφλητα χρέη για μεγάλο χρονικό διάστημα ή βρίσκεται στα πρόθυρα της πτώχευσης, θα πρέπει να αναλάβετε δράση. Το πρώτο βήμα στην είσπραξη οφειλών είναι να προσπαθήσετε να εισπράξετε το χρέος εξωδικαστικά.
Πότε όμως μια εταιρεία καλεί πραγματικά έναν εξωτερικό πάροχο υπηρεσιών; Και από ποιο ποσό αξίζει τον κόπο;
Ποια είναι τα πρώτα σημάδια ενός προβλήματος που θα μπορούσε να καταστήσει αναγκαία την είσπραξη οφειλών;
Η είσπραξη οφειλών έχει νόημα εάν ο αριθμός DSO (Days Sales Outstanding) υποδεικνύει επισφαλείς οφειλές και οι διαδικασίες προειδοποίησης είναι επίσης ανεπιτυχείς. Το DSO υποδεικνύει τον μέσο αριθμό ημερών που οι απαιτήσεις παραμένουν απλήρωτες ή τον μέσο αριθμό ημερών μετά τις οποίες πληρώνονται. Επομένως, ένα DSO 40 υποδηλώνει ότι η πληρωμή γίνεται μετά από 40 ημέρες. Ένα DSO 20 ημερών υποδηλώνει ότι η πληρωμή πραγματοποιείται μετά από 20 ημέρες. Αυτό σημαίνει ότι μια αυξητική τάση θα πρέπει να θεωρείται κρίσιμη, καθώς η περίοδος είσπραξης πληρωμών παρατείνεται.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, και εφόσον ενδέχεται να προκύψουν και εμπλοκές ρευστότητας, η εταιρεία πρέπει να εξασφαλίσει γρήγορα την οικονομική σταθερότητα.
Αιτίες που εξισορροπούν την DSO
Ο οφειλέτης διαθέτει επαρκή κεφάλαια κατ' αρχήν, αλλά αρνείται να πληρώσει για διάφορους λόγους, είτε πρόκειται για δυσαρέσκεια με τα αγαθά είτε για συγκρούσεις σχετικά με τους συμβατικούς όρους. Χαρακτηριστικά σημάδια είναι η άρνηση πληρωμής παρά την αναγνωρίσιμα επαρκή ρευστότητα, οι συνεχείς νέες ενστάσεις ή απαιτήσεις που παρατείνουν τη διαδικασία πληρωμής. Εάν ο πελάτης βρίσκεται επίσης σε άλλη χώρα, μπορεί να είναι ακόμη πιο δύσκολο για τον ενδιαφερόμενο προμηθευτή να διατηρήσει διάλογο.
Εάν ξεκινήσει μια διαδικασία επειδή μια επιχείρηση δεν είναι πλέον σε θέση να εξοφλήσει τα χρέη της, πρέπει να τηρηθούν επίσημα νομικά βήματα. Μετά την κήρυξη της πτώχευσης από το αρμόδιο δικαστήριο, η περιουσία του οφειλέτη διανέμεται στους πιστωτές, σύμφωνα με προκαθορισμένη σειρά προτεραιότητας. Οι προμηθευτές που δεν διαθέτουν εξασφαλίσεις, έχουν συνήθως περιορισμένες πιθανότητες να ανακτήσουν πλήρως τις απαιτήσεις τους.
Καταστρέφω τη σχέση με τον πελάτη όταν αναθέτω την υπόθεση σε μια υπηρεσία είσπραξης οφειλών;
Ανάλογα με το ιστορικό, αυτό δεν είναι απαραίτητο. Στην Atradius Collections διαθέτουμε τόση εμπειρία στην επικοινωνία για την είσπραξη οφειλών με επιχειρήσεις, ώστε η διατήρηση της σχέσης βρίσκεται στο επίκεντρο της προσέγγισής μας. Αν η σχέση όμως ήταν ήδη προβληματική από πριν, τότε μια υπηρεσία είσπραξης μπορεί τουλάχιστον να λειτουργήσει με ουδετερότητα και να σας απαλλάξει από το άγχος.
Έχετε ερωτήσεις σχετικά με τη δική σας συγκεκριμένη περίπτωση;
Προβολή 7 από 19
Ασφάλιση Πιστώσεων
Οι επιχειρήσεις που επηρεάζονται έντονα από διακυμάνσεις τιμών ή μειώσεις στη ζήτηση συχνά αντιμετωπίζουν γρήγορα οικονομικές δυσκολίες. Για παράδειγμα, μια ξαφνική πτώση τιμών στον κλάδο ή μια σημαντική αύξηση κόστους πρώτων υλών μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα ρευστότητας. Αυτό συχνά συνοδεύεται από την απώλεια ευκαιριών για επενδύσεις σε νέες οικονομικές τάσεις, που επίσης μπορεί να οδηγήσουν μια επιχείρηση σε δυσμενή θέση.
Οι γεωπολιτικές αναταραχές, οι νομισματικές κρίσεις ή οι πανδημίες έχουν δείξει επανειλημμένα τα τελευταία χρόνια πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν τις συνθήκες για τις επιχειρήσεις. Αυτό μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο απροετοίμαστες αλλά ακόμα και σταθερές εταιρείες.
Όταν παραμελούνται οι έλεγχοι πιστοληπτικής ικανότητας ή υπάρχει έλλειψη διαφάνειας σχετικά με την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, αυξάνονται οι κίνδυνοι μη πληρωμών. Επίσης, η υπερβολική εξάρτηση από έναν ή λίγους μεγάλους πελάτες ή υπερβολικά μακροχρόνια πιστωτικά όρια μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα.
Η πρώτη επιλογή για την υποστήριξή σας στην είσπραξη οφειλών.
Όταν έχουν σταλεί πολλές υπενθυμίσεις χωρίς αποτέλεσμα ή ο πελάτης επανειλημμένα δεν τηρεί τις συμφωνημένες προθεσμίες πληρωμής.
Η είσπραξη οφειλών μπορεί να λειτουργήσει ως προπαρασκευαστικό στάδιο για την κατάσχεση, εάν δεν βρεθεί εξωδικαστική λύση. Πότε είναι καλύτερο να ξεκινήσετε μια κατάσχεση και πώς να τη διαχειριστείτε εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Αυτή η απόφαση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το ύψος της απαίτησής σας και εάν όλα τα προηγούμενα μέτρα ήταν ανεπιτυχή. Κατά κανόνα, θα πρέπει να αξιολογήσετε αν το όφελος καλύπτει τα πιθανά έξοδα για κατάσχεση, δικαστικά και δικηγορικά κόστη. Σε περίπτωση μεγαλύτερων ποσών ή μακροχρόνιων συνεργασιών, είναι σκόπιμο να ζητήσετε επαγγελματική αξιολόγηση από νομικό σύμβουλο ή από την Atradius.
Σε περίπτωση πτώχευσης, ως προμηθευτής είστε κατά βάση ένας (μη εξασφαλισμένος) πιστωτής και, επομένως, έχετε απαίτηση έναντι του οφειλέτη. Ωστόσο, δεν υπάρχει αυτόματο δικαίωμα για πλήρη εξόφληση των τιμολογίων σας. Αντίθετα, σημαντικό ρόλο παίζει η σειρά προτεραιότητας με την οποία κατατάσσονται οι απαιτήσεις σας και εάν έχετε συμφωνήσει κάποιες ειδικές εξασφαλίσεις.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να προστατευτείτε από τις απώλειες πληρωμών. Η ασφάλιση πιστώσεων στην Atradius είναι μόνο μία από αυτές. Η επιλογή της κατάλληλης ασφάλειας εξαρτάται ωστόσο σε μεγάλο βαθμό από τον τύπο της επιχείρησης, την πιστοληπτική ικανότητα του πελάτη και τους δικούς σας επιχειρηματικούς στόχους.
Φόρτωση περισσότερων
Προβολή από
Έχετε ερωτήσεις σχετικά με τη δική σας συγκεκριμένη περίπτωση;